Computerworld.pl
Konferencje
Badania redakcyjne
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Badanie AudIT
Biblioteka IT
TOP200
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
×
Szukaj
Konferencje
Wiadomości
CIO Executive
Podcasty
Badania redakcyjne
Okiem Prezesa
Wywiady
Badanie AudIT
Biblioteka IT
Praca w IT
Tematy
Agile
AI (Artificial Intelligence)
Aplikacje Biznesowe
Bezpieczeństwo
Big Data
Cloud Computing
DataCenter
SDN
Sieci
Smart City
Sprzęt B2B
Praca w IT
Przemysł 4.0
Digital Leaders
Strefy tematyczne
Efektywna praca hybrydowa
Sieci w logistyce
Raportowanie ESG - wszystko, co trzeba wiedzieć
Atman 30 lat Internetu komercyjnego
TOP200
Kiosk
Archiwum
Newslettery
Strona główna
CIO Executive
CIO Executive
Personalne tango, czyli jak nauczyć słonia tańczyć
Ewa Mastyk-Musiał
Świat w ciągłym biegu. Organizacje w ruchu. Zmiany pisane dużymi literami, co symbolizuje ich nieuchronność i znaczenie dla trwania firm w konkurencyjnym otoczeniu.
W poszukiwaniu odpowiedniej równowagi
Olgierd Bagniewski
Od czasów Ricarda i Smitha mitem rozpowszechnionym i prawie nie podważanym jest przekonanie, że popyt, podaż i cena wzajemnie na siebie oddziałują prowadząc do stałego oscylowania wokół ceny równowagi, równocześnie przywracając równowagę w gospodarce. Wiele jednak wskazuje, że to stan nierównowagi jest tym normalnym w gospodarce.
Polski CIO w międzynarodowej firmie
Paweł Biarda
Wydawać by się mogło, że skoro sam tytuł CIO, idea stanowiska CIO i koncepcja jego roli w organizacji przyszły do nas z Zachodu, sytuacja dyrektorów IT w przedsiębiorstwach, współposiadanych bądź posiadanych przez firmy zachodnie, powinna być najbardziej komfortowa. Niestety, wydaje się, że jest im znacznie trudniej niż kolegom z niejednej polskiej firmy.
Szlachetna misja, ambitna strategia i co dalej?
Czesław Stachowiak
Strategiczna Karta Wyników umożliwia realizację niematerialnych celów i zadań, wynikających z zasad społecznie odpowiedzialnego biznesu, w sposób zrównoważony z dążeniem do osiągania dobrych wyników finansowych i dążeniem do wzrostu wartości firmy.
Certyfikaty - dokumenty umiejętności
Mariusz Rasz
Ograniczenie kosztów szkoleń certyfikujących jest możliwe poprzez wykorzystanie nowych metod nauki, np. szkolenia elektroniczne. Mają one wbudowane mechanizmy, które umożliwiają naukę również umiejętności praktycznych. Uczą w krótszym czasie niż porównywalne szkolenia tradycyjne.
Program i Konkurs Lider Zarządzania CXO w Brukseli
Andrzej Góralczyk
Doświadczenia leżące u podstaw naszego projektu Lider Zarządzania CXO okazują się przydatne w jednym z najważniejszych programów gospodarczych Unii Europejskiej. Zostały przedstawione 8 listopada w Brukseli podczas konsultacji zorganizowanych przez Komisję Europejską i stały się przyczynkiem do programu podnoszenia innowacyjności gospodarki europejskiej.
Gry bardzo serio
Joanna Czerska
Koncepcja zarządzania Lean - narzędzie stworzone przez Toyotę - jest to zestaw działań wpływających na redukcję czynności nie dodających wartości produktowi. Przedsiębiorstwa wdrażające koncepcję Lean<sup>1</sup> stają często przed problemem przekonania pracowników, co do słuszności metod i narzędzi zarządzania produkcją wchodzących w skład Lean.
CFO - zatroskany Cerber Stróż
Andrzej Amanowicz
Dyrektorów finansowych zwykło się uważać za dusigroszów wrażliwych jedynie na wskaźniki finansowe, podejrzliwie przyglądających się wszelkim inwestycjom, przede wszystkim zaś informatycznym. Tymczasem już od kilku lat nowe pokolenie dyrektorów finansowych stanowi najsilniejsze lobby dla wspieranych technologią informatyczną zaawansowanych technik zarządzania, a ich długofalowe podejście do zagadnień strategii i rozwoju firmy przypomina bardziej troskliwego Anioła Stróża niż zawistnie pilnującego wrót skarbca firmy Cerbera.
Czujne i elastyczne - firmy XXI wieku
Edward Stanoch
O sukcesie rynkowym firmy XXI wieku decydować będą dwa podstawowe parametry: szybkość i elastyczność, z jaką przedsiębiorstwa będą adaptować się do zachodzących zmian, oraz posiadany potencjał innowacyjności.
Jak zmierzyć wiedzę w firmie?
Amir Fazlagić
Kapitał intelektualny jest z natury niemonetarny: dotyczy jakości aktywów, a nie ilości, a jego pomiar koncentruje się na badaniu przyszłości przedsiębiorstwa. Takie podejście utrudnia jednak porównania międzybranżowe i tworzenie standardów.
Zarządzanie łańcuchem dostaw - jak to ugryźć?
Christopher Koch
Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) jest sztuką poprawy sposobów pozyskiwania surowców i wyrobów potrzebnych firmie do wytworzenia produktów lub świadczenia usług, usprawnienia samej produkcji oraz metod ich dostarczenia klientom.
Wartość motywacji, wartość firmy
Edward Stanoch
Doświadczenia wielu firm, które zdecydowały się na wdrożenie Zarządzania Wartością Firmy VBM, wskazują, że o sukcesie całego przedsięwzięcia i uzyskaniu końcowego efektu, jakim jest wzrost wartości firmy, decydują dwa podstawowe czynniki: potencjał kapitału ludzkiego firmy i skuteczność systemu kontroli zarządczej, którego jednym z istotnych ogniw jest system motywacyjny.
Kultura przyjazna projektom
David Dickey
Zarządzanie projektami jest sposobem radzenia sobie z koniecznymi zmianami dotyczącymi produktów, usług i procesów danej organizacji.
Dokąd zmierzamy i jak tam dotrzeć?
Urban Aderklint
Wszystkie organizacje mają strategię, otwarcie sformułowaną lub domyślną. Jednak większość menedżerów projektu jest zbyt pochłonięta rozwiązywaniem codziennych problemów i prowadzeniem swoich projektów, by zwracać większą uwagę na strategię.
Propozycja dla elity
Iwona D. Bartczak
Redakcja miesięcznika CXO Magazyn Kadry Zarządzającej inauguruje w październiku 2002 r. działalność Klubu CIO. Zaprasza do niego elitę polskich menedżerów informatyki. Powstaje miejsce dla tych dyrektorów działów IT, którzy chcą i potrafią być partnerami zarządów, tych, którzy aspirują do tej roli, oraz tych, którzy w zarządach już pracują.
Chaos i doskonalenie
Iwona D. Bartczak
Krzysztof Obłój w swojej nowej książce "Tworzywo skutecznych strategii" podpowiada menedżerom i przedsiębiorcom, jak poruszać się po styku tego, co niezmienne w biznesie, i tego, co nowe, aby tworzyć coraz atrakcyjniejsze wartości dla klientów.
Poprzednia
strona
1
...
151
152
153
154
155
156
Następna
strona
Reklama zamknie się za 15 sekund. Przejdź do serwisu »